Prepaid simkaarten: Ouderwets of de toekomst?

Prepaid simkaarten werden vroeger vooral veel gebruikt toen de mogelijkheid voor een maandelijks abonnement er nog maar nauwelijks was. Maar prepaidkaarten worden steeds vaker gebruikt door de flexibiliteit ervan.

Prepaidkaarten hebben verschillende voordelen, hoewel de prijs per MB en per bel minuut vaak hoger zijn dan bij een maandelijks abonnement. Een prepaid simkaart is vooral goedkoper voor de mensen die niet heel veel hun telefoon gebruiken. Bij prepaid simkaarten is het namelijk zo dat je van tevoren een bedrag betaalt en dit op je simkaart komt te staan. Dit bedrag blijft erop staan totdat het op is, in tegenstelling tot maandelijkse abonnementen waarbij de resterende belminuten en MB’s aan het aan van de maand verdwijnen. In verhouding is de aanschaf van een prepaidkaart dus goedkoper omdat je niks van het bedrag dat je betaald verloren gaat.

Zodra het tegoed van je prepaidkaart op is kun je dit weer opwaarderen door een tegoed kaart te kopen in de supermarkt of in het tankstation, ook kun je doormiddel van een speciale code het tegoed op je kaart opwaarderen. Dit zorgt er dus voor dat je geen onverwachte hoge rekeningen kunt krijgen, je kunt bellen en internet gebruiken zolang er geld op je prepaidkaart staat, wanneer dit bedrag op is kun je pas weer internetten en bellen wanneer je hebt opgewaardeerd.

Ook voor mensen die veel naar het buitenland reizen kan een prepaid simkaart de oplossing zijn. Door middel van een prepaidkaart kun je namelijk ook in het buitenland geen onverwachte hoge rekeningen krijgen door dure belprijzen van providers. Een prepaid simkaart kan dus handige zijn voor mensen die vaak op zakenreis gaan, of voor mensen die bijvoorbeeld familie in het buitenland hebben waar zij vaak naar toe bellen. Het opwaarderen van een prepaidkaart is ook in het buiteland vrij eenvoudig omdat er bijna in alle supermarkten tegoed kaarten verkrijgbaar zijn.

De vraag of de prepaid simkaarten ouderwets of juist de toekomst zijn, kunnen we beter in het midden laten. Voor een deel van de consumenten kan het een ouderwets ding zijn terwijl het voor een ander deel van de consumenten juist de ultieme oplossing kan zijn voor de onverwachtse hoge abonnement kosten.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *